شناسایی ۴۷ هزار نوآموز دیرآموز در طرح سنجش بدو ورود به دبستان
معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی کشور از شناسایی ۴۷ هزار نوآموز دیرآموز در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیشدبستانی خبر داد. این آمار، پایینتر از میانگین جهانی ارزیابی شده است. در حال حاضر، ۸۴۷ مرکز جامع سنجش، توانبخشی و مداخله بههنگام در سراسر کشور برای این گروه از نوآموزان فعال هستند. سال گذشته، یک میلیون و ۳۲۰ هزار دانشآموز مورد ارزیابی قرار گرفتند. آمار دانشآموزان مشغول به تحصیل در مدارس استثنایی سالانه ثابت بوده و حدود ۱۱ هزار دانشآموز در گروههای مختلف کمتوان ذهنی، جسمی و حرکتی، چندمعلولیتی و اوتیسم ارزیابی، طبقهبندی و ثبتنام میشوند. برنامه امسال بر تشخیص و آموزش دانشآموزان دیرآموز و دارای اختلالات ویژه یادگیری تمرکز ویژهای دارد، چرا که این گروهها در گذشته ممکن است خدمات کمتری دریافت کرده باشند و انتظار میرود بیشترین ورود را در این دو حوزه در مراکز جامع داشته باشند.
منبع: irna_1313