مخالفت دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با مدارس نوبت عصر: ساعت زیستی دانشآموزان نادیده گرفته میشود
محمود امانی طهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، با اشاره به عدم سازگاری ساعت زیستی دانشآموزان با برنامههای آموزشی نوبت عصر، بر لزوم بازنگری در رویکرد مدرسهسازی تأکید کرد. وی معتقد است که جریان مدرسهسازی باید به گونهای باشد که امکان حضور تمامی دانشآموزان در نوبت صبح فراهم شود. امانی طهرانی، مدرسه را مکانی برای تجربه زیستگاهی کامل شش ساعته شامل فعالیتهای ورزشی، عبادی، گروهی، نمایشی و تربیتی دانست و ابراز داشت که با زمان محدود نوبت عصر، تحقق این اهداف دشوار است. وی همچنین از بررسی شیوههایی برای مدیریت مدارس دو شیفته با هدف برقراری عدالت بیشتر میان دانشآموزان خبر داد و آمار دقیق مدارس دو شیفته را نیازمند ارائه از سوی معاونتهای آموزش دانست. دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، ریشه پیشرفتها را در آگاهی و مدرسه را بستر اصلی ایجاد آگاهی و تغییر رفتار آگاهانه در نسل جوان برشمرد.
منبع: khabaronline_ir