توسعه نامتوازن دانشگاهها؛ آیا مدرکگرایی در آموزش عالی مهار میشود؟
گسترش بیرویه دانشگاهها در شرایطی که با صندلیهای خالی و کمبود بودجه مواجه هستیم، برخی مؤسسات آموزشی را به سمت مدرکگرایی سوق داده است. این وضعیت، پرسشهایی را درباره ساماندهی جدی نظام آموزش عالی و نقش ورود رئیس جمهور به مسئله دانشگاه پیام نور مطرح میکند. علی باقر طاهرینیا، دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، معتقد است که “مهمترین عامل توقف پیگیری سند آمایش، نگاه بخشی مدیران محلی و نمایندگان مجلس به حوزه استانی خود است.” این موضوع نشان میدهد که سیاستی که قرار بود نظام آموزش عالی را ساماندهی کند، هنوز نتوانسته به اهداف خود دست یابد و توسعه نامتوازن دانشگاهها و ماموریت گمشده آنها، چالشهای جدی را پیش روی آموزش عالی قرار داده است.
منبع: mehrnews